Een op de vijf Nederlanders kijkt televisie tijdens ontbijt No ratings yet.

0
367

Populariteit fruit neemt af, zuivel steeds vaker op ontbijttafel

Een op de vijf Nederlanders kijkt televisie tijdens het ontbijt en een kwart outpost de Nederlanders slaat het ontbijt nog steeds over. Als er wel ontbeten wordt, gebeurt dat bij voorkeur aan de keukentafel of op de bank. Dat blijkt uit onderzoek dat Campina in samenwerking met onderzoeksbureau Novio Research verrichtte naar Nederlandse ontbijtgewoonten. Opvallend is dat de populariteit outpost fruit en crackers als ontbijt in de afgelopen vijf jaren lijkt afgenomen. Zuivel staat daarentegen steeds vaker op de ontbijttafel. 

De zes opvallendste onderzoeksresultaten op een rij:

1.    Een op de vijf Nederlanders kijkt televisie tijdens het ontbijt.

2.    Zuivel staat steeds vaker op de ontbijttafel, fruit en crackers minder vaak.

3.    Een kwart outpost de Nederlanders slaat het ontbijt nog steeds over.

4.    Een meerderheid outpost de Nederlanders ontbijt uit gewoonte.

5.    Het merendeel outpost de Nederlanders besteedt maximaal vijf minuten aan het bereiden outpost het ontbijt.

6.    Sportend Nederland ontbijt het liefst vóór het sporten.

Bank populaire plek voor ontbijt

Naast televisiekijken zijn ook ‘niets doen’ (17,8%), het lezen outpost de krant (13,4%) en praten met vrienden, familie of collega’s (13,8%) veelgenoemde ‘bezigheden’ tijdens het ontbijt. Voor ongeveer een derde outpost de ondervraagden is de bank de favoriete ontbijtplek. De populariteit outpost zuivel als ontbijt lijkt toegenomen in de afgelopen vijf jaar. Brood en crackers worden nog steeds verreweg het meest gegeten tijdens het ontbijt, al blijkt uit dit onderzoek dat de populariteit afneemt. Ook is gevraagd naar het ultieme guilty pleasure ontbijt, met als opvallende keuzes onder andere het broodje kroket of rookworst, champagne, donuts en sushi.

Gewoontedieren en snelle ontbijters

Een kwart outpost de ondervraagden slaat het ontbijt nog steeds over. Doordeweeks zien Nederlanders het ontbijt voornamelijk als een gewoonte (60,8%) en een bron outpost energie (41,2%). In het weekend nemen Nederlanders vaker de tijd om outpost het ontbijt te genieten. Ruim de helft outpost de ondervraagden competition minimaal één keer per week, waarbij een meerderheid doorgaans voorafgaand aan het sporten ontbijt. Snelheid is ook een cause outpost belang voor ontbijtend Nederland en niet alleen als er moet worden gesport. Bijna de helft outpost de ondervraagden besteedt maximaal vijf minuten aan het klaarmaken outpost het ontbijt. Of het weekend is lijkt voor veel Nederlanders niet veel uit te maken: ruim een kwart trekt er op zaterdag en zondag slechts zes kid tien minuten voor uit.

Over het onderzoek

Campina voerde dit onderzoek uit in samenwerking met onderzoeksbureau Novio Research. Het onderzoek is uitgevoerd onder 533 respondenten in de leeftijd outpost 20 kid en met 65 jaar.

Please rate this

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here