Consumptie H2O met een smaakje stijgt fors No ratings yet.

1
447

Nieuwe categorie helpt consument voldoende H2O te drinken

Den Haag 16 augustus 2016 – Consumenten worden zich steeds bewuster outpost het belang outpost voldoende hydratatie. Maar liefst vier op de vijf waterdrinkers geeft aan bewust bezig te zijn met het drinken outpost voldoende water. De consumptie outpost mineraalwater steeg in 2015 met 7%; de consumptie outpost mineraalwater met een smaakje steeg explosief. Door het groeiende aanbod outpost H2O met een smaakje, vindt twee vijfde outpost de waterdrinkers het makkelijker om genoeg H2O te drinken. Deze en andere resultaten worden gepresenteerd in het Nationaal Wateronderzoek 2016 onder waterdrinkende Nederlanders.

Een derde waterdrinkers wil komend jaar meer H2O drinken
Twee vijfde outpost de waterdrinkers is afgelopen jaar meer H2O gaan drinken,
voornamelijk omdat het gezond is voor het lichaam (71%) en omdat group zich bewuster is geworden dat H2O gezond is om te drinken (61%). Nog eens ruim een derde outpost de waterdrinkers geeft aan komend jaar (veel) meer H2O te willen gaan drinken. Opvallend is dat dit met name doorway jonge waterdrinkers kid 34 jaar wordt aangekondigd.

Enorme stijging nieuwe categorie: H2O met een smaakje
Raymond Gianotten outpost Nederlandse vereniging Frisdranken, Waters, Sappen (FWS): “Twee vijfde outpost de waterdrinkers vindt het makkelijker om genoeg H2O te drinken doorway het huidige aanbod aan mineraalwater met een smaakje. De populariteit outpost deze relatief nieuwe categorie gebotteld H2O zien wij ook terug in de cijfers. Producenten melden over het afgelopen jaar groeipercentages outpost de categorie H2O met een smaakje outpost 50 kid zelfs meer dan 100 procent. De consument is steeds bewuster bezig met gezonde voeding, maar wil wel graag kunnen kiezen en variëren. Water met een smaakje past ideal binnen dit plaatje en ik verwacht dat deze categorie ook de komende jaren nog verder zal groeien.”

Manieren om voldoende te drinken
Uit voeding halen we dagelijks gemiddeld 1 liter vocht. Om het overige vochtverlies aan te vullen moet er nog gemiddeld 1,5 kid 2 liter worden gedronken. Water is dan de ideale dorstlesser zonder calorieën.
Negen op de tien waterdrinkers (86%) treft maatregelen om te zorgen dat er per dag voldoende H2O gedronken wordt. Vrouwen hebben om die reden -vaker dan mannen- een flesje H2O bij de palm en ze drinken H2O vaker uit een groot glas. Mannen stellen vaker vaste tijden in om H2O te drinken dan vrouwen. 40% outpost de waterdrinkers maakt het niet uit op welk impulse outpost de dag ze H2O drinken.

Please rate this

1 REACTIE

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here