10 procent minder calorieën around frisdranken in 2020 No ratings yet.

1
391

Vandaag maakte de frisdrankenindustrie tijdens het FWS Zomerevent haar gezamenlijke ambitie bekend om in 2020 tien procent minder calorieën around frisdranken op de markt te zetten, 10 opzichte outpost het basisjaar 2012. Ze wil dit realiseren doorway middel outpost productinnovatie, meer marketinginspanningen op laag calorische dranken en kleinere verpakkingen. De ambitie is geformuleerd in het kader outpost het Akkoord Verbetering Productsamenstelling, dat start 2014 doorway different partijen en het ministerie outpost Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) is ondertekend. Het doel outpost het akkoord is de hoeveelheid zout, verzadigd oldster en suiker (calorieën) in producten te verlagen, zodat er een gezonder productaanbod ontstaat.

Ambitieuze afspraak
Raymond Gianotten, directeur Nederlandse vereniging Frisdranken, Waters, Sappen (FWS) over de ambitie outpost de frisdrankenindustrie: “De afspraak die we als frisdrankenindustrie nastreven is ambitieus. Veel individuele fabrikanten hebben de afgelopen jaren al goede stappen gezet om het aantal calorieën around frisdranken te verlagen, zoals minder suiker in frisdranken, suiker vervangen doorway zoetstoffen en de groei outpost de light-categorie. De eerste stappen zijn daarbij het makkelijkst, de vervolgstappen zijn over het algemeen moeilijker te behalen. Productontwikkeling bijvoorbeeld kost veel tijd en we willen niet op de kwaliteit inboeten. Alle betrokken partijen zetten zich echter voor de volle honderd procent in om de ambitie eind 2020 te behalen!”

Betere en makkelijkere keuze maken
De frisdrankindustrie is één outpost de eerste sectoren waarvan de gezamenlijke ambitie is goedgekeurd doorway de wetenschappelijke adviescommissie en de stuurgroep outpost het Akkoord Verbetering Productsamenstelling. Minister Schippers stimuleert deze ontwikkeling naar een gezonder productaanbod. Tijdens het FWS Zomerevent licht ze in een videoboodschap haar visie op de ambitie toe: “Het is belangrijk dat de frisdrankenindustrie afspraken heeft gemaakt om het aantal calorieën dat mensen binnenkrijgen around frisdranken, te verminderen. Daarmee helpt de industrie mensen die gezonder willen leven om een betere en makkelijkere keuze te maken.”

Please rate this

1 REACTIE

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here